Warunki gwarancji
BUDOKRUSZ S.A. gwarantuje jakość swoich produktów i ich zgodność z obowiązującymi normami i Zakładową Kontrolą Produkcji. Wszystkie produkty wytwarzane przez BUDOKRUSZ posiadają Deklaracje Właściwości Użytkowych.
- Gwarancja jest udzielana przez BUDOKRUSZ S.A. z siedzibą w Odrano Woli przy ulicy Osowieckiej 47, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, KRS 549985.
- Gwarancją i rękojmią objęte są produkowane przez BUDOKRUSZ S.A. tj. płyty dekoracyjne, kostki dekoracyjne, kostki dekoracyjne, kostki brukowe oraz elementy małej architektury zwane dalej Wyrobami.
- BUDOKRUSZ S.A. gwarantuje jakość swoich Wyrobów i ich zgodność z obowiązującymi normami i Zakładową Kontrolą Produkcji. Wszystkie Wyroby posiadają Deklaracje Właściwości Użytkowych.
- Okres gwarancji na Wyroby:
– płyty i kostki dekoracyjne z linii TOP ARTE, AVANGARDE, COLLORATO, DIAMENTI, ONE COLOR – 3 lata,
– kostki brukowe z linii CLASSIC – 3 lata,
– elementy małej architektury – 3 lata. - Gwarancją są objęte Wyroby w pierwszym gatunku. Wyroby pozagatunkowe nie są objęte gwarancją.
- Uprawnienia z tytułu gwarancji Kupujący nabywa z chwilą wydania Wyrobów.
- BUDOKRUSZ S.A. odpowiada za wady ukryte, niemożliwe do stwierdzenia w chwili zakupu, a w szczególności za wady:
– użycia surowców niewłaściwej jakości,
– powstałe podczas procesu technologicznego,
– wynikające z niespełnienia wymogów odpowiednich norm lub aprobat. - Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji, jeżeli nie powiadomi BUDOKRUSZ S.A. o wadzie produktu w terminie 7 dni od jej ujawnienia.
- W przypadku wbudowania przez Kupującego Wyrobów z możliwymi do stwierdzenia wadami, BUDOKRUSZ S.A. nie ponosi kosztów związanych z ich demontażem i ponowną zabudową.
- Gwarancją nie są objęte dopuszczone przez normy właściwe: odchyłki w wymiarach, wykwity wapienne, odchyłki w kolorze uwarunkowane procesem produkcyjnym i naturalną zmiennością kruszyw, odchyłki w strukturze powierzchni uwarunkowane procesem produkcyjnym oraz naturalną zmiennością kruszyw.
- Gwarancją nie są objęte:
– uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego transportu, składowania oraz wbudowania wyrobów niezgodnie ze sztuką brukarską.
– wadliwe Wyroby w ilości nie przekraczającej 1% zamówienia. Jest to ilość wadliwych Wyrobów uwzględnionych w cenie, która może ulec uszkodzeniu podczas pakowania, transportu, montażu itp. - Do rozpatrzenia reklamacji potrzebne jest przedstawienie przez Kupującego:
– zgłoszenia reklamacyjnego na druku BUDOKRUSZ S.A.,
– kopii faktury zakupu,
– etykiet wyrobów/karty wyrobów załączonych do palet. - BUDOKRUSZ S.A. w terminie do 14 dni od daty otrzymania pisemnego zgłoszenia dokona komisyjnych oględzin Wyrobów w miejscu ich wbudowania celem zbadania zasadności reklamacji. Jeżeli zaistnieje konieczność dokonania dodatkowych ekspertyz, termin rozpatrzenia reklamacji może odpowiednio się wydłużyć.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji Wyrobów wbudowanych w ilości nieprzekraczającej 2% Wyrobów dostarczonych na dany obiekt lub inwestycję, BUDOKRUSZ S.A. wyda Kupującemu Wyrób wolny od wad w takiej samej ilości bez pokrycia kosztów wymiany. W przypadku uzasadnionej reklamacji Wyrobów wbudowanych w ilości przekraczającej 2% Wyrobów dostarczonych na dany obiekt lub inwestycję, BUDOKRUSZ S.A. wymieni wadliwy Wyrób na nowy wolny od wad lub w uzgodnieniu z Kupującym przeceni i przekwalifikuje na Wyrób pozagatunkowy. Jeśli dojdzie do wymiany Wyrobu wadliwego na nowy, Wyrób nowy może różnić się od reklamowanego odcieniem koloru.
- Zgłaszający reklamację wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez BUDOKRUSZ S.A..
BUDOKRUSZ S.A. informuje zgłaszającego, że:
15.1 Administratorem danych osobowych jest BUDOKRUSZ S.A., Odrano Wola, ul. Osowiecka 47, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, KRS 549985.
15.2 Dane osobowe zgłaszającego reklamację będą przetwarzane (czyli przechowane w formie papierowej i elektronicznej) wyłącznie w celu rozpatrzenia reklamacji wykonania praw z gwarancji, realizacji wzajemnych zobowiązań Stron.
15.3 Dane osobowe zgłaszającego reklamację będą przetwarzane do zakończenia okresu obowiązywania gwarancji umowy i wygaśnięcia roszczeń z niej wynikających.
15.4 Podanie danych osobowych przez zgłaszającego reklamację jest dobrowolne i jest warunkiem koniecznym do rozpoznania reklamacji.
15.5 Zgłaszający reklamację w każdej chwili ma prawo do poprawienia danych, aktualizacji, wglądu, cofnięcia zgody na ich przetwarzanie oraz zażądania od Wierzyciela ich trwałego usunięcia. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwi jednak rozpoznanie reklamacji.
15.6 Kontakt do Administratora Ochrony Danych Osobowych / Inspektora Ochrony Danych: iod@budokrusz.pl
15.7 Zgłaszający reklamację ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (od 25.05.2018 r.)